Kérdése van?

+36-30-815-5750

copym@copym.hu

Szerződési feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Copym webáruházat és weboldalt - www.copym.hu - üzemeltető ARZON Irodatechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1221 Budapest, Ady Endre út 125.; cégjegyzékszáma: 01-09-726475; adószáma: 13264514-2-43; email elérhetőség:copym@copym.hu, telefonszám: (+36) 1 362 3724; (továbbiakban: Szolgáltató) és az ARZON Irodatechnikai Kft. által a www.copym.hu webáruházban (továbbiakban webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.copym.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.

1.2. A Copym webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.3. A Copym webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1.4. A megrendelés leadása nem minősül szerződésnek, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre levélben, telefonon, telefaxon és elektronikus levélben(e-mailben) van lehetőség. A Felek közötti szerződés az áru megvásárlása, az áru ellenértékének kifizetése során jön létre. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 8 évig megőrzi.

1.5 A Copym webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevékenységet az ARZON Irodatechnikai  Korlátolt Felelősségű Társaság végzi. Az üzemeltető elérhetőségei:

Székhely: 1221 Budapest, Ady Endre út 125.; 
Telephely: 1221 Budapest, Ady Endre út 125.; 
Levelezési cím: 1221 Budapest, Ady Endre út 125.; 
Adószám: 13264514-2-43; 
Közösségi adószám: HU13264514; 
Cégjegyzékszám: Cg.01-09-726475 bejegyezte a Pest Megyei Cégbíróság; 
Bankszámlaszám(HUF): 10102093-50658700-01000004; 
Online elérhetőség: copym@copym.hu;  
Telefonos elérhetőség: +36-30-8155750, +36-1-362 3724;

1.6 A Copym webáruház ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat címe: 1221 Budapest, Ady Endre út 125.
(ügyfélfogadás csak előre egyeztetett időpontban)
Ügyfélszolgálat nyitva tartása: hétfőtől-péntekig, 8 és 16 óra között
Telefonszám:+36 30 8155750
E-mail: copym@copym.hu

1.7 A Copym webáruház tárhelyszolgáltatója

MediaCenter Hungary Kft. 
Székhely: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u.3. II/6. 
Online elérhetőség: mediacenter@mediacenter.hu 

2. A webáruházban elérhető és megrendelhető termékek, szolgáltatások

2.1 A Copym irodatechnikai webáruházban alapvetően irodatechnkikai eszközök: nyomtatók, szkennerek, kivetítők, a berendezések üzemeltetéséhez  kapcsolódó kellékek, kiegészítők és másolópapírok, fotópapírok érhetőek el és vásárolhatóak meg.

2.2 A Copym webáruházban számos a kereskedelmi tevékenységhez, az irodatechnikai eszközök üzemeltetéséhez kapcsolódó szolgáltatás leírása, bemutatása is elérhető, amelyek ezen szolgáltatásokat röviden és nem teljeskörűen mutatják be. A szolgáltatások részletei, költségei és a szolgáltatás megrendelése céljából az ügyfélszolgálat áll az érdeklődők rendelkezésére.

2.3 A Copym webáruházban az egyes termékek mellett minden esetben feltűnően jelezve van, ha az adott eszköz bérleti konstrukcióban is elérhető. A bérelhető eszközök mellett minden esetben megtalálható az eszköz havi bérleti díja és a minimális bérleti idő. Amennyiben az Ügyfél az eszköz bérlését szeretné kezdeményezni, úgy a termék adatlapján a a "BÉRELNI SZERETNÉM" gombra kattintva van lehetősége kontakt adatai megadásával elindítani a szerződéskötést.

A webshop kollégái a beérkezett igény feldolgozását követően felveszik a kapcsolatot a bérlést igénybe venni szándékozó Ügyféllel és külön szerződés alapján történik meg a szerződéskötés, az eszköz bérbe adása.

3. A regisztráció, a vásárlás menete, a megrendelés

3.1 A Copym webshopban megelőző regisztrációt követően és regisztráció nélkül is lehetséges vásárolni, érvényes megrendelést leadni. A vásárláshoz minden esetben meg kell adni a szükséges adatokat, de a vásárlás folyamata regisztráció nélkül is elkezdhető. Minden látogatónak, felhasználónak lehetősége van előzetesen regisztrálni és saját profil létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási folyamatot. A regisztrációt követően a vásárlói profil lehetőséget ad a webáruház egyéb kényelmi funkcióinak az elérésére és igénybevételére is, többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újfennt a különböző szükséges adatokat újra begépelni.

3.2 A látogatóknak, vásárlóknak a jobb felső sarokban található Regisztráció linkre kattintva van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van kötelezően szükség: e-mail cím, jelszó illetve ugyanitt kerülhet sor a kötelezően elfogadandó Általános Felhasználói Feltételek és az Adatvédelmi Elvek elfogadására és ugyanitt lehetséges opcionálisan a webáruház hírlevelére is felíratkozni.
A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott email címre egy megerősítő emailt fog küldeni, amiben található linkre kattintva lehet a felhasználói fiókot, a regisztrációt aktiválni.

3.3 A felhasználó az oldalba való belépés után a jobb felső sarokban található "Profilom" linkre kattintva éri el felhasználói fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott regisztrációs adatok, illetve ugyanitt van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok felvételére, a vásárlást és a kiszállítást megkönnyítő adatok felvitelére.

Ugyanitt a vásárlói profil modulban lehetséges a belépési jelszó megváltoztatása és ugyanitt van lehetőség a webáruház hírleveléről történő leíratkozásra, vagy hírlevélre felíratkozásra

A profiladatok módosítása után a rendszer a megadott email címre egy értesítő emailt fog küldeni a változtatásokkal.

Elfelejtett jelszó esetén a "Belépés" menüpontban az elfeljtett jelszó szakaszban lehet az ott található linkre kattintva új jelszót igényelni. Itt meg kell adni a regisztrációkor használt e-mail címet és a rendszer haladéktalanul megküldi az új jelszót a megadott e-mail címre, amivel azután már be lehet jelentkezni a webáruházba.

3.4 A felhasználó fiókját és adatait a "Profilom" modulban a "PROFIL TÖRLÉSE" gombra kattintva lehet kezdeményezni. Ebben az esetben a rendszer adminisztrátorai a törlésre vonatkozó ígény beérkezését követően haladéktalanul a vonatkozó adatokat, a felhasználó profiljában található személyes és egyéb adatokat véglegesen és visszavonhatatlanul törölni fogják a webáruház rendszeréből.
A webshop vásárlóinak, a konkrét vásárlásoknak az adatait a Számviteli törvény és Adatvédelmi elveink szerint a törvényben meghatározott ideig őrizzük meg.
A felhasználói adatok törlésével párhuzamosan a rendszer a felhasználó megadott email címére az adatok és a fiók törléséről egy értesítést küld a felhasználónak.

3.5 A Copym webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a műszaki paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett található narancssárga KOSÁRBA gombra kattintva a kiválasztott terméket a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el.

3.6 A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma a menüsorban található kosárra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek.

A kosárban lehetséges bizonyos termékek, bizonyos termékcsoportok esetében az adott termékhez kapcsolódó szolgáltatások - üzembe helyezés kiszállításkor, szoftver telepítés kiszállításkor - megrendelésére, a termék alatt található "Üzembe helyezés, szoftver telepítés" blokk megfelelő eleme előtti chekbox bepipálásával. 
Ugyanitt tudja a felhasználó az adott kosár termékeinek megvásárlása folyamatában a kiszállítás módját és a fizetés módját kiválasztani. A kapcsolódó szolgáltatások és a fizetés, kiszállítás módja kiválasztását követően a kosár összesíti a költségelemeket és egyértelműen jelzi a fizetendő költséget.

A kosár blokk alján lehetséges a vásárló adatainak, a szállítási  és számlázási címének a megadása. Amennyiben a user be van jelentkezve a webáruházba úgy profiladataival a vásárlói adatok már fel lesznek töltve, de természetesen az adatok módosíthatóak, javíthatóak.

3.6 A kosár termékeinek megrendeléséhez a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombot megnyomva juthatunk el, ahol a webárruház összefoglalja a vásárlás és vásárló, a szállítás és számlázás megadott adatait. Amennyiben a vásárló minden megadott adatot rendben talál, úgy a vásárlást a "MEGERŐSÍTÉS" gombot megnyomva lehetséges megerősíteni és lezárni.

3.7 A vásárlás "MEGERŐSÍTÉS" gomb megnyomásával a felhasználó véglegesíti a vásárlást. A megerősítést követően az oldal egy elektronikus visszaigazolás küld a felhasználó megadott e-mail címére, amelyben összefoglalja a vásárlás legfontosabb adatait, megadja a további teendőket és csatolmányként tartlamzza a díjbekérőt, vagy számlát pdf formátumban.

3.8 A vásárlás, a szerződéskötés a megrendelt termékek ellenértékének kifizetésekor jön létre, tehát személyes átvétel esetén a termék(ek) árának megfizetésekor, banki átutaláskor a pénzösszeg a webáruház bankszámlájára való érkezésekor illetve utánvétel esetén az utánvét összege a futárnak való átadásakor.

3.9 Ügyfélszolgálatunk munkatársai a copym@copym.hu címen, illetve munkaidőben a (06) 30 815 5750-es telefonszámon készséggel állnak vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.

4. Fizetési mód, a fizetési feltételek és a kiszállítás

4.1 A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére három lehetőség kínálkozik a webáruházban:

♦ személyes átvétel esetén fizetés a helyszínen átvételkor 
♦ előreutalás banki átutalással 
♦ kiszállítás esetén utánvéttel történő fizetés

A webáruház vásárlóinak lehetősége van irodánkban Budapesten XXII. kerületben az Ady Endre út 125. cím alatt személyesen átvenni a megrendelt terméket, ahol az átvételt követően történik meg a fizetés készpénzzel 
Ügyfél fogadás csak előre egyeztetett időpontban lehetséges.

Vevőink a megrendelt termékek árát és az esetleges szállítási költségek ellenértékét banki átutalással, előreutalással is kifizethetik webáruházunk számára. A fizetendő összeget a megrendelést követően kérjük bankszámlaszámunkra: 10102093-50658700-01000004 átutalni. Az összeg beérkezését követően a futárszolgálat szállítja ki a termékeket vevőinknek.
Az átutaláshoz szükséges adatokat(megrendelés száma, számlaszám, megrendelt termék adatok) a megrendelés webáruházban történő lezárását követően automatikusan elküldött email visszaigazolás részletesen tartalmazza.

Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a házhozszállításkor a futárnak a termékcsomag átvételét követően helyben kell készpénzben kiegyenlíteni a termék árát.

4.2 A megrendelt termék(ek) átvételére házhozszállítás esetén futárcéggel történő vagy saját autós kiszállítás kiszállítás keretében van lehetőség.

4.3. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását a saját teherautóval történő kiszállítás mellett Budapest és Pest-megye terüléten kivüli szállítási címek és bruttó 100,000 Ft-ot nem meghaladó kosárérték esetében az ARZON Irodatechnikai Kft. megbízásából a DPD Hungária Kft. futár cég végzi, amely cég a megrendelést követően a megrendeléskor megadott szállítási címen két alkalommal megpróbálja a kézbesítést teljesíteni. Egyéb szállítási desztinációk és rendelési értékek esetében a kiszállítás az Arzon Irodatechnikai Kft. saját gépjárművével történik előre egyeztett időpontban.

4.4 A webáruházban megvásárolható termékeinket csak belföldi, magyarországi szállítási címekre tudjuk kiszállítani normál és utánvételes konstrukcióban.

4,5 A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban futárszolgálattal, vagy saját gépjárművel szállítjuk a megrendelőinknek. Termékcsomagjainkat a bruttó 100,000 Forintot meghaladó vásárlás esetén egységesen költségmentesen szállítjuk ki a vásárlóink által megadott szállítási címre. 100,000 Forintos vásárlás alatt a 1,500 Forint szállítási költséget számolunk fel. Ezen szolgáltatásaink az utánvétel költségét is tartalmazzák.

4.6 A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban az ügyfél nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet, kontakt telefonszámot megadni(erre a megrendelés folyamatánál, a megjegyzés mezőben nyílik lehetőség). A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

Fontos! Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés(hiány) esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! A csomagban megtalálja a számlát, a használati útmutatót, a garanciális feltételeket és szerződési feltételeink nyomtatott verzióját, amely tartalmazza az ügylettel kapcsolatos adatokat, információkat.

Saját autós kiszállítás esetén az Arzon Irodatechnikai Kft. előzetes időpontegyeztetést követően a megbeszélt időpontban szállítja ki a megrendelt terméket, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

4.7 A szállítást végző futárcég honlapja a https://www.dpd.com/hu internetcímen található meg. A futárcég szállítási feltételeit a https://www.dpd.com/hu weboldalon a láblécben található Általános szerződési feltételek linkre kattintva éri el és ugyanitt találhatóak az ügyfélszolgálat elérhetőségei is. A csomagkövetés, a csomag státusza a https://www.dpd.com/tracking_hu/(lang)/hu webcímen kérdezhető le.

4.8 Szállítással kapcsolatos kérdések esetén a copym@copym.hu email címen vagy a (+36) 30 8155750 telefonszámon a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet fordulni munkaidőben.

5. Az elállás joga, az elállás részletei

5.1 Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása illetve átvétele után el kíván a vásárlástól állni, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. Ennek módjáról a A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.

5.2 Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette.
Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél az elállás jogát.

Természetesen az ügyfél a termék megvásárlásától a termék átvétele, kiszállítása előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát telefonon, e-mailben és írásban jelezheti a szolgáltató, az üzemeltető felé.

5.3 Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.

5.4  Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:

Elállási nyilatkozatminta

Címzett: ARZON Irodatechnikai Kft., 1221 Budapest, Ady Endre út 125., Email: copym@copym.hu
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ]
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]
A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ]
Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]

5.5 Az ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.
Ha az ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A visszatérítés során a szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítés mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli.

5.6 Elállás esetén a Fogyasztót, az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

5.7 A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és  a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.

5.8 A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben:
a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
b) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

6. Jótállás

6.1. Kötelező jótállás

6.1.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

6.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

6.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

6.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

6.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a 7.1 és a 7.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

6.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

6.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 8.2. pontban feltüntettettek alapján. 

6.2. Önkéntes jótállás

6.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.

7. Szavatosság

7.1. Kellékszavatosság

7.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja. 

7.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

7.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

7.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

7.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. 

7.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

7.2. Termékszavatosság

7.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

7.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

7.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. 

7.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. 

7.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

7.2.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

7.2.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8. Panaszügyintézés helye, módja

8.1 Az Ügyfél panaszával első sorban a Szolgáltatóhoz kell hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.

levélben: 1221 Budapest, Ady Endre út 125.
emailben: copym@copym.hu
telefonon: (+36) 1 362 3724
munkanapon 8-18 óra között.

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.

A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.

Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával.

8.2 Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

2017. január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezzel egyidejűleg a fogyasztói bejelentések kezelése első fokon járási szintre került. Ennek értelmében fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel.
Az illetékes hivatal elérjetőségeit az alábbi linken érhetik el: http://jarasinfo.gov.hu/

b.) Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:​

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
Email: bekelteto.testulet@bkik.hu
Web: http://bekeltet.hu/

c.) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. 

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

d.) Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

8.3 Tájékoztatjuk ügyfeleinek, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 5 évig megőrizzük.

9. Szerzői jogok

9.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.

9.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.

9.3 Abban az esetben, ha a Copym webáruházban található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal az ügyfélszolgálaton!

A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.

10. Egyebek

10.1 A Copym webáruházában való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

10.2 A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Copym webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a Copym webáruházához való kapcsolódásáért és a Copym áruház weboldalán történő vásárlásért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a Copym webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

10.3 Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, akkor az üzemeltető szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vevő megrendelését, törölheti profilját és visszautasíthatja vásárlási szándékát.

10.4 A Copym webáruház ezúton is tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a Copym webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi elveinek megfelelően jár el webáruház üzemeltetője.

10.5 A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő felek a Fővárosi törvényszék joghatóságát kötik ki.

10.6 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Budapest, 2017. szeptember 30.

A vásárlási feltételek letölthetők innen » Szerződési feltételek

Hírlevél feliratkozás

Kérjük adja meg nevét és e-mail címét, hogy mindig értesülhessen a legfrissebb információkról, akciókról!

Kérjük jelölje be az alábbi négyzetet:

Kérdése van?

Visszahívjuk!

Adja meg telefonszámát, és kollégáink hamarosan visszahívják Önt!

Kérjük jelölje be az alábbi négyzetet:

Facebook oldalunk
Legfrissebb híreink
2019.06.03.

Új extra nagy kapacitású nyomtatók, hordozható szkennerek, alacsony költségű EcoTank modellek, esztétikusabb, kompakt megjelenésű otthoni modellek.

2017.09.22.

Az EPSON nyomtatók széles körénél lehetőség van a normál 1 éves kereskedelmi garancia érvényességének 2 évvel való meghosszabbítására, magyarul 3 éves termékgarancia igénybevételére az üzemeltetni kívánt nyomtatókhoz.

2017.09.21.

Egy évtizede még a szakemberek többsége is a lézernyomtatók mellett tette le volna a voksát a tintasugarasokkal szemben, ha nyomtatási minőség, nyomtatási sebesség és a nyomtatási költségek oldaláról közelítette volna meg a kérdést. Azonban az elmúlt időszakban a tintasugaras technológia óriási fejlődésen ment keresztül és ma már a legtöbb szempontból beelőzte a lézernyomtatókat, a lézeres megoldásokat.